Project Virtiano

Virtiano

MultiMediaTechnology, 2011

You can't read music but would like to learn how to play the piano?

No problem at all!

This is exactly where Virtiano comes into play. Many people tend to think that learning to play an instrument is only possible if someone starts from childhood on, I claim it's never too late. And to proof that, I have set myself the goal to envoke pleasure in music through a playfully way of learning.

The main principle is not hard to understand. The claviature is displayed on screen and bars scrolling from the upper border of the screen towards the respective keys. The length of the bars vary and therefore define the duration of the tone. You get points for pressing the keys in the right moment. If you manage to play parts without mistake, your multiplicator increases and adds extra points to your score.

Spoiler! You will propably not become the next Mozart by playing this game :)

Ohne Notenlesen Klavierspielen lernen?

Kein Problem!

Virtiano setzt genau hier an. Viele Menschen denken man kann nur im Jugendalter ein Instrument erlernen, ich denke es ist nie zu spät. Und um das zu Beweisen habe ich mir als Ziel gesetzt, durch spielerisches Lernen die Freude am musizieren zu wecken, denn durch Spaß an der Sache selbst, lernt man am einfachsten.

Das Prinzip ist schnell erklärt. Die Klaviatur wird am Screen dargestellt und vom oberen Bildschirmrand scrollen farbige Balken auf die jeweiligen Tasten zu. Die Länge der Balken variiert und bestimmt die Länge des Klangs. Für einen Tastendruck im richtigen Zeitpunkt gibts Punkte. Durch gutes Timing und Treffsicherheit erhöht sich der Multiplikator und somit auch eure Score.

Inspiriert hat mich ein älteres PS2 Game namens AMPLITUDE, das immer wieder für eine Runde zocken gut ist.

Creators

Christian Granitzer Profile Picture
Christian Granitzer

Game Design

Game Programmierung